Различия
Показаны различия между двумя версиями страницы.
Следующая версия | Предыдущая версия | ||
ru:vraypattern [2012/10/08 21:32] anvar создано |
ru:vraypattern [2013/05/10 10:43] (текущий) anvar |
||
---|---|---|---|
Строка 49: | Строка 49: | ||
====== Системные требования ====== | ====== Системные требования ====== | ||
- | 3ds Max versions: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 - all 32 or 64 bit | + | 3ds Max versions: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 - all 32 or 64 bit |
3ds Max Design : all | 3ds Max Design : all | ||
Строка 55: | Строка 55: | ||
all V-Ray versions: V-Ray 1.5 (SP2 and higher), V-Ray 2 and higher - 32 or 64 bit | all V-Ray versions: V-Ray 1.5 (SP2 and higher), V-Ray 2 and higher - 32 or 64 bit | ||
- | OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, all 32 and 64 bit | + | OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, 8 all 32 and 64 bit |
Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (probably already installed on your PC) | Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (probably already installed on your PC) | ||
Строка 107: | Строка 107: | ||
| | ||
- | Отправьте этот файл разработчикам по адресу mail@rendering.ru | + | Отправьте этот файл разработчикам по адресу mail@rendering.ru |
После этого в диалоговом окне выбора файла укажите файл, который пришел вам по почте. На этом процедура регистрации завершена. | После этого в диалоговом окне выбора файла укажите файл, который пришел вам по почте. На этом процедура регистрации завершена. | ||
Строка 151: | Строка 151: | ||
**Pattern Renderable** - быстрый способ отключить видимость на рендере | **Pattern Renderable** - быстрый способ отключить видимость на рендере | ||
- | **Geometry Bias** - Minimum passage distance of the ray after reflection from the geometry, within which all other ray intersections with the geometry are ignored. If this parameter is 0, the object will cast shadows on itself and will get covered with spots. | + | **Geometry Bias** - минимальное расстояние прохождения луча после отражения от геометрии, в пределах которого все другие пересечения луча с геометрией игнорируются. При установке данного параметра |
- | **Crop Size** - Size of the crop box of propagated geometry. All objects outside of the box – are ignored. Crop box also defines the repeating period of the geometry. | + | **Crop Size** - размер |
- | **Height** - Height multiplier of the propagated geometry. | + | **Height** - множитель высоты размножаемой геометрии. |
- | **Shift** - Displacement of the geometry against surface normal’s, which is covered by propagated geometry. | + | **Shift** - смещение геометрии относительно нормали поверхности, которую покрывает размножаемая геометрия. |
- | **Reset Crop Box** - Reset crop box to default starting position. | + | **Reset Crop Box** - сброс |
- | **Fit Crop Box - Fit** crop box within geometry saving rotation | + | **Fit Crop Box** - вписывание |
- | ====== | + | ====== |
| | ||
- | Crop box can be moved, rotate and scale. The cross with arrow shows position of the plane on which geometry will be multiplied. This position can be controlled with **Shift** | + | Кроп бокс можно перемещать, вращать, |
| | ||
- | * **Surface** - Surface on which geometry will be propagated. | + | * **Surface** - поверхность, |
- | * **Surface Renderable** - Ability to quickly switch visibility of the surface in render. | + | * **Surface Renderable** - возможность быстрого отключения видимости поверхности на рендере. |
- | * **Map. Channel** - Map channel on the basis of which the geometry will be propagated. | + | * **Map. Channel** - канал маппинга на основе которого будет размножаться геометрия. |
- | * **Real World Scale** - Work in real scale. | + | * **Real World Scale** - работа с глобальным масштабом. |
- | * **Tiling U/V** - Mapping multiplier by U/V axis. | + | * **Tiling U/V** множитель маппинга по осям |
- | * **Polygon ID** - Range of polygon IDs of the surface on which propagation is happening. | + | * **Polygon ID** - диапазон ID полигонов поверхности по которым происходит размножение. |
- | * **Random Segment Count** - Enables to split multiplying geometry into several parts and multiply these parts randomly on surface elements. | + | * **Random Segment Count** - позволяет разбить размножаемую геометрию на несколько частей и размножать эти части в случайном порядке по элементам поверхности. |
| | ||
Строка 184: | Строка 184: | ||
| | ||
- | **Dummy Size** - Dummy size | + | **Dummy Size** - размер |
- | **Texture Size** - Size of the generated texture. If the crop box dimensions are not proportional | + | **Texture Size** - размер генерируемой текстуры. В случае, |
- | **Make Preview Texture** - Generation of textures for the preview. | + | **Make Preview Texture** - генерация текстуры для |
- | Sample of the generated texture | + | Пример сгенерированной текстуры. |
| | ||
- | Texture in a viewport | + | Соответствие текстуры во viewport |
| | ||
| | ||
- | ====== | + | ====== |
- | Currently there is no support for smoothing groups of the surface of propagated object. This can lead to visible edges on curved low polygon surfaces. We recommend using high polygon objects for reproduction. We hope to find ways to solve this problem in future versions. | + | На данный момент не поддерживается сглаживание поверхности размножаемого объекта. Это может привести к появлению видимых ребер на скругленных малополигональных поверхностях. Мы рекомендуем использовать высокополигональные объекты для размножения. Мы надеемся найти пути решения этой проблемы в будущих версиях. |
====== Troubleshooting ====== | ====== Troubleshooting ====== | ||